Gnugga geniknölarna

Idag har vi haft rond på ATG-kliniken. Vi fick se lite olika undersöknings- och operationssalar, och sen fick vi ha en liknande övning som på smådjur. Vi fick läsa lite olika journaler för att sedan försöka skriva vårdplaner till dessa.
Under tiden har vi fått höra lite olika historier om incidenter och fascinerande fall och olycksfall.
Vårdplanerna gjorde vi på Hovslagarmuseet, som egentligen var ett klassrum med glasskåp med olika preparat och skor bland annat.

Sen gick vi hem och åt lunch, och nu har vi skrivit CV och personligt brev och skickat ut till lite kliniker. Ardente skriver jättefina och jättebra medan mina känns jättelame, och jag är dessutom lite för lat för att skriva olika till alla olika kliniker. Men gaaah det är liksom lite samma fakta de vill höra... Jaja. Jag ska få jobb på Nacka. Så är det bara.
Men förutom Nacka så har jag mailat till Roslagstull, Bollmora veterinärklinik, Bromma djurklinik, Farsta Djurklinik och Tyresö klinik. Sedan ska jag skicka via brev till Värmdö djurklinik, Skarpnäcks veterinärklinik och Årsta, för de hade ingen mailadress. Inte som låg upplagt på deras hemsidor i alla fall. Men det spelar ingen roll, jag ska till Nacka.

Nu funderar jag på om jag ska ta och kladda ihop lite text till en lockande affisch för folk som ska gifta sig och som plötsligt kommer inse att de vill åka häst och vagn^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback