Julmust

Nu är jag klar med kalendern och tänker skriva ett vanligt inlägg .____.

I helgen har jag varit på Värmdö och varit hundvakt och även varit lite i stallet. Alla hästarnas fötter är iordninggjorda :) Det finns egentligen inte mycket att säga om helgen, mer än att den har varit lugn och skön.

Igår kväll åkte jag till stan och mötte upp Fluffigt så jag fick nycklarna till Nymans bil. Nyman är min hjälte och han ska få en stoooor kram när vi lämnar tillbaka bilen <3 :D

I alla fall, här är berättelsen om julmusten:
Jag hämtar bilen vid gärdet och kör mot E20 söderut. Efter en stunds körande hittar jag dit, tack och lov för mycket trafik i det läget att man liksom hinner se alla skyltar xD
Jag kommer ut på E4E20 och vid Södertälje kommer avfarten för E20 mot Göteborg. Efter kanske tjugo minuter, en halvtimme är jag utanför Strängnäs och bestämmer mig för att köra in på Statoilmacken för att köpa mig en julmust. Det blev även en choklad och ett toalettbesök - när man ändå har brallorna nere så att säga.
Jag sätter mig i bilen igen och tar ett par klunkar, och rullar sedan vidare tillbaka ut på stora vägen. Efter kanske 10-15 minuter plockar jag upp flaskan igen för att dricka. Får hålla flaskan mellan låren och vrida upp korken med den handen som inte håller bilen kvar på vägen. I mitt försök att med ett enhandsgrepp lägga ifrån mig korken lite fint i knäet och sen föra flaskan mot munnen så händer det som inte får hända. Korken slipper undan mitt grepp och far iväg. Helvete var bara ett av de fula ord som ljöd innanför bilens skyddande skal. Jaha, jaja det är ett par mil kvar till Arboga (där det sker lite grejer som kräver att man växlar) tänker jag.
Jag försöker ändå känna försiktigt med ena handen på golvet, och även skrapa runt med fötterna för att försöka hitta nånting, men utan framgång. Jag blir helt enkelt tvungen att dricka upp hela julmusten på de 5 milen jag har kvar - vilket typ tar tjugo minuter en halvtimme.
Magen tycker att jag är jobbig och skickar upp en kaskad av småbubbliga rapar - såna där som man måste hålla emot för att inte få upp det som nån slags vätska... Men jag hinner få i mig allting tillslut, och jag lägger den nu tomma flaskan på golvet bakom stolen. Lalalala, jag kör och kör hela vägen ner till Skara.
Framme i Skara, börjar ta på mig halsduk och mössa och plockar ihop mina saker. Tänker att det blir för trångt att ta på jackan inne i bilen, så jag känner på sätet där jag sitter att jag inte har mobilen eller någonting liggandes där. Vad finner mina fingertoppar då, om inte kanten på en HELVETES JÄVLA FLASKKORK!!!! Så har jag suttit på den hela resan. Ah men GRATTIS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback