Julkalendern - Lucka 16

Den 16:e december för exakt ett år sedan åkte vi till Hurghada, Egypten. Tiden innan hade jag ätit ut det sista av korv och skinka jag hade i kyl och frys, och det som serverades på flyget och till kvällen på hotellet, är det sista jag (medvetet i alla fall) valt att äta kött. Sedan dess har jag lämnat produktionsdjuren bakom mig. Jag har valt att inte äta produktionsdjuren - dvs nöt, gris, kyckling, odlad fisk, osv. Däremot äter jag ibland viltfångad fisk och skaldjur, men om jag kan välja bort det gör jag oftast det.

Tillbaka till luckan! Jag tänkte att för sådana som mig så finns det ju inte så mycket att äta i det vanliga traditionella julbordet. Det är i princip kokt potatis, rödbetssalad och smörgås som gäller. Kokt ägg... Om man äter fisk har vi ju sillen, sillsallad, gravad lax, janssons frestelse...

På hemsidan vegomums.com finns en hel lista på vegetariska alternativ! Lycka till i julköket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback