Djursjukskötare åk2

Wow, veckan gick alldeles för fort, och när jag väl satte mig i bilen med mamma, mormor och Ove och började köra mot Skara så var jag tacksam att jag hade mina solglasögon på mig och att ingen tilltalade mig på ett tag, för jag började grina bakom glajjerna. Herregud. Det är egentligen inte det att jag inte vill vara i Skara, jag trivs väl rätt bra här, och det är kul att börja skolan igen. Det är bara det att jag ännu en gång har lämnats här medan familjen är kvar hemma och lever. Det känns som om jag har mitt liv på hold bara för att jag är här och missar allt jag hade kunnat göra hemma.
Samtidigt är det kul att vi nu har riktigt bra kompisar och kommer kunna hitta på roliga saker, plus att jag har freakshow och annat skoj att se fram emot.
Så det är en mental dragkamp.

I alla fall - när jag kom hit så upptäcks det att vår kyl och frys har sagt upp sig. Eller rättare sagt, någonting brinner och det luktar bränd elektronik och plast. Detta är alltså lördag kväll - här nere har vi förstås ingen helgjour - så jag får helt enkelt dra bort till Coopen och köpa mig en kylväska och klampar vilka vi fick frysa in hos pizzerian - TACK EMPOLI!!
Idag fick vi den äntligen lagad - så nu kan vi handla mat ._____. Men vi ska försöka få en ny...

Sen har jag sett till att få upp hyllan på väggen, tagit ner skohyllan i garderoben och stoppat in trådbacken, samt gått igenom de kläder jag inte använder och packat ihop dem i påsar för att skänka bort. Nu har jag även klippt och knutit en tröja, ett par till är på väg, men nu är jag alldeles för trött.

Söndag kväll lagade vi mat tillsammans med Linnea och Martina, och sen såg vi Bridesmaids på bion, jätterolig faktiskt : )

Nu ska jag dricka upp det sista av min nyponsoppa, och därefter krypa ner i sängen.

Nattinatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback