Solpromenad

Igår gick jag och lillasyster på långpromenad i stan. Vi började med att gå igenom Skogis till tunnelbanan, men när vi kom fram hade jag inget batteri kvar på mobilen och inga pengar att köpa remsa, så vi fick vackert gå tillbaka och låna mammas busskort. Sen sprang vi ner till bussen och åkte till tuben istället.

Vi åkte till Gamla Stan och gick Österlånggatan, sen ner över bron bort till Kungsan, över Norrmalmstorg, upp Nybrogatan, handlade på Hemköp Östermalmstorg, gick upp nån gata och tillslut hamnade vi på Karlavägen bort mot Karlaplan, genom dammen och sen ner mot Strandvägen och där gick vi över en bergsknalle till en stig längs vattnet tills vi kom till Djurgårdsbron. Sen gick vi vänster ner efter bron på Djurgården och tog en sväng där också. Sen hittade vi vagnen och tog den till Sergels torg, så nu har jag premiäråkt Stockholms spårvagn också. Inte alls lika tuffa som i Göteborg x3

Hem och äta sen lunch, se på Alice in Wonderland, handla med mamma, äta middag osv osv. Det blev ganska tidigt i säng, med svullna fötter och på ett skönt sätt trötta muskler : )

Idag ska jag till a'n't och fylla i sträcket - och idag ska Teddy vara där. Efter det blir det naprapathögskolan vid 14, så får vi se vem de tycker är värst .______.



Liny hoppar ner till en annan värld!



Jag har hittat mitt nya favoritställe i Stockholm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback