Praktisk examination; Djuromvårdnad vid Sjukdomstillstånd 1

Jaha, då var det alltså över. Förhoppningsvis får vi reda på resultatet redan ikväll, beroende på hur folk gör ifrån sig.

Spoileralert!
(Inte för att det är nån fler än Ardente som är dssare som läser min blogg, men ändå.)

Första uppgiften var enkel och trevlig, stämningen hade kunnat få följa med in i resten av rummen. Jag och Louise lekte följeslagare, och i det första rummet var det instrumentkännedom! Wiiieeee! Något enkelt för att värma själen <3 Inga konstigheter. Där hade vi för övrigt en ny vikarielärare som började sin första dag idag, hon tar över efter Sara. Hon verkade trevlig, men det är inte bestämt en vad hon kommer undervisa i.

Andra uppgiften var att förbereda inför urinprov. Först fyller man i remiss efter journalen, och det var inga konstigheter. Var övertydlig och dubbelkollade den ett par gånger att jag hade rätt rör och rätt ifyllt. Efter det skulle det plockas fram lite grejer, varav ett par saker skulle vara sterila. Men inga handskar fanns inom synhåll och när jag tittar på Ulrika så sitter hon bara och flinar åt mig som om hon inte fattar nånting. Damn you woman!!
Jaja, jag är hellre överdrivet aseptisk så jag går till väggen och plockar på mig handskar och hoppas på att det inte är ett fällande moment bara för att jag skuuulle kunna titta på Louise om jag ville. Men det gjorde jag inte.
Sen är lite osäkert hur väl det är gjort med spritad bomull och plåster, eftersom kompresserna var så små hade jag kanske inte behövt vika den, MEN det satt inpräntat så jag gjorde det.

Tredje uppgiften var urinprov. Först ska det avläsas densitet i refraktometer, vilket gick bra förutom att det blev bubblor när jag skulle kalibrera den, som tog lite extra tid att fixa. Efter det var det urinstickan och jag troooor att det blev bra. Blev lite kladdigt antecknat, men jaja. Det ska stämma. SKA stämma. När klockan ringde var jag precis klar, jag hade bara inte hunnit ta av mig handskarna.

Fjärde och sista uppgiften var då hästbandaget. Jag fick göra på ett framben, och det känns som om det gick strålande, bortsett från att bomullen snurrade lite när jag skulle dra åt bindan, men förhoppningsvis lade inte Barbro märke till det... xD Det var inte sååå mycket. Men det blev jämt och snyggt och jag gjorde 8:or över kotleden. Jag hann precis göra klart bandaget när lindan tog slut, och klippte av två små snuttar från knuten.

Nu väntar vi på att Cecilia ska göra sitt prov om en timme, sen ska vi tentafika. Ikväll ska jag till Matilda : ) Jag hoppas Sandra ändrar sig och kommer över hon också, men hon skulle plugga inför sin tenta på måndag, som hon lät bli första gången då det var i samband med Vasaloppet.

Men Skepp O'Hoj! Det här blir nog strålande bra ska ni se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback