Knorrig mage

Igår var jag ute hos Heléne på kära gamla Djurö och hon hjälpte mig att sätta i dreads. Som tur var hade affären öppet. De hade dock inga svarta kvar, men det gjorde inget, jag tog två paket som börjar svarta men blir mörkblå i topparna, fiina^^ Så nu har jag svarta, turkosa (tack lillasyster för att jag får låna dem) och de mörkblåa dreads i hela håret (utom luggen förstås, duh).

Efter att dagen blivit längre än planerat åkte jag till pappa och hämtade bilen och drog hem till mamma där jag pressade i mig lite potatisplättar och packade bilen med hyllor och väskor, för att sedan rulla iväg och hämta upp Emma och Ardente och Prillidan.

Jag älskar pappas bil. Det är en svart Cheva Suburbian, man känner sig som kungen i en korsning mellan lastbil och gocart när man kör. Och ingen träsmak får man heller, inte jag i varje fall. Till Ardentes förtvivlan hänger en binge vanilj Wunderbaums mellan sätena, men jag tror tyvärr inte det spelar någon roll om man plockar ur dem, lukten har liksom satt sig för mycket. Personligen känner jag de inte - det är liksom så pappas bil ska lukta^^

Idag har vi haft en föreläsning om avel. Rätt tråkig, inget nytt liksom. Efter det har vi burit upp tvbänken och de tre hyllorna jag fått att ha i mitt rum. Nu fattas bara en byrå så jag slipper ha mina kläder i bokhyllan längre -.-'
Mina kläder har jag för övrigt gjort en rejäl urrensning av också, slängde lite grejer, och plockat ihop lite som jag tänker att jag antingen donerar eller slänger. I sommar ska det fyllas på med nya grejer! : D
Jag har även hunnit dammsuga och fixa med en massa pengar hit och dit, OCH gjort PBLen. Typ. Asnöjd^^

Vill ha pannkakor och sitta på en filt ute i gräset^^ Tyvärr är det ingen sol, det är något konstigt lager av grått, det ser rätt omiljövänligt ut om jag får säga så. Jaja. Tvn ska upp, bilen ska parkeras om, och lite mat ska inhandlas.

Här kommer bilder på mitt nya hår! : ) Och tack igen Heléne, längtar till valborg! : D


Här tillsammans med snygga Alice in Wonderland-klockan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback