RidaRidaRankaHästenHeterBranka

Idag har jag ridit lektion för A.k. med svärmor. Väldigt väldigt kort pga A.K skulle rida lektion själv, och ponnylektionerna skulle börja. Men det var rätt kul ändå. Fick inte en så rolig reaktion som jag hade förväntat mig. Besviket!
Men det var roligt ändå, och antagligen bra att inte rida för länge om man inte har ridit på 30 år... Haha.
Sen tänkte jag att shit, det var ungefär ett år sen jag red lektion sist, och innan dess kanske ett halvår. Visst har jag kört istället, och jag är verkligen glad att jag har lärt mig allt jag faktiskt har, och bestämt mig för att utvecklas inom körningen.
Men att praktisera på en ridskola där folk rider konstant konstant konstant, blir man riktigt sugen alltså. Har fått ridit ett par gånger, men inte för instruktör, och endast i rehabsyfte för hästen. Ska ta och fråga N eller A.k imorrn om jag kan få vara med på någon lektion. Helst på em eller kväll så man slipper missa stalltjänsten.

Vill verkligen inte tappa ridningen, men har inte riktigt råd att rida på ridskola. Har inte direkt lust med det heller, vill hellre rida privathäst. De är oftast mer mer tacksamma att rida, än en ridskolehäst som inte har de rätta musklerna eftersom eleverna inte kan rida hästarna i form... Så en stor häst som är både fin att rida och som är inkörd vore det ultimata, eftersom lillMyran är så himla liten, och jag så lång. Om jag var kort, eller om han var stor skulle jag gärna rida honom för han är så himla rolig att köra, så att rida tror jag är minst lika kul. Dit blir det imorrn i alla fall efter jobbet. Usch det är så jävla värdelöst att pendla dit ut. BAJS. Jag vill ha KÖRKORT. NU!!!
Någon som vet vilka flingpaket de brukar komma i? 8D

Äh får leta efter häst i Skara helt enkelt.

Nu blir det till att hjälpa mamma och leta kartong.. Måste packa ner lite mer prylar :)

Puss och Kram Cykelram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback