Reikutz

Igår måndag, var jag lagom nervös, längtade mest, men jag försökte slappna av och inte tänka så mycket på vad som skulle hända för att inte slöa ner tiden...
Dagen rullade på i vanlig anda, och efter lunch och insläpp började jag skura i gula stallet, han skura ur Merlins och Atlas gamla boxar, så imorrn tänker jag nog ta den sista lediga där. Idag satt jag nämligen med medlemsfakturering, skitkul? Näe.
Sen åkte jag äntligen in till stan, trodde jag skulle lämna min närvaro hos AF, men näe... Måste skicka den själv. Jävla snåla med frimärken...
Tillslut stod vi äntligen på Berga, släpet lånade vi av Annelie, tack så mycket! Nästan helt öde... Saknar Berga <3
Det tog tre försök innan hästen gick in i transporten, första gången kastade han sig bakåt och stegrade, jag tänkte "Yippiie, det här jag verkligen tid och lust med..." Men sen gick han snällt in. Jag misstänker att han inte hade lust att åka till kliniken... Men det slapp han!
När vi släppte ihop så släppte vi först in Yrpa, och de tyckte nog rätt bra om varandra. Sen släppte vi in Daschan, och hon växlade upp i högbrunst på en gång och dansade runt honom. Han tyckte mest att hon var läskig och försökte gå undan. Sen släppte vi in Jonten, och han skulle såklart markera sin ledarroll, och Kurt gick till en början undan, men när Jonten började provocera med sparkar, så sparkade minsann Kurtan tillbaka, med större precision och kraft än jag någonsin kunnat föreställa mig! Sen gick han undan, men Jonten (konstant med Daschan i släptåg) gick efter honom flera gånger och kunde inte låta honom vara ifred, trots att han hade lagt sig, och inte alls gjort anspråk på ledarrollen. Sen lugnade de i alla fall ner sig, och vi kunde gå upp till stugan utan att vara oroliga.
Imorse när vi kom ner har Daschan ett stort huggmärke på halsen, och både Daschan och Jonten går undan för Kurt och håller sig på avstånd. Ett misstänkt ledarbyte, och rädsla för honom. Jag skulle gissa på att Kurt har bitit henne i självförsvar, alternativt att Jonten gjort det (vilket inte R tror...). Dessutom tror jag att när de lärt känna varandra bättre så lämnar Kurt tillbaka ledarrollen till Jonten. Inte helt säker, men det skulle kunna bli så.
Yrpa tycks i alla fall vara lite småkär i honom <3 Det skulle vara så mysigt för hennes skull :)

Var inne och pussade på honom efter jobbet, och när jag skulle gå upp hit och äta lite mellis och sådär så gnäggade han efter mig! MAMMAS BÄBIS! <3 Jag sa ju det från början <3

Puss och Kram Cykelram från nybliven mor <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback