2½ vecka

Kvar tills jag slutar min praktik. Längtar jag eller vad? Inte för att sluta vara där och att inte längre träffa alla härliga människor (tja, utom vissa då förstås). Men för att slippa gå upp och åka dit, för att slippa göra alla dessa jävla höpåsar, sopa dessa gångar, gå fram och och tillbaka med dessa stackars hästar... De flesta har i alla fall börjat åka ut med sina hästar på bete. Det är åtminstonde 6 hästar som har åkt, och jag har skurat 4 boxar, imorrn blir det kanske en till, om de tömmer den på strö. Sen får vi se hur det blir med de andra tre boxarna ifall de skuras av ägarna eller om jag ska göra det. Har inget emot att göra det, men man kan väl få lite info..?
De flesta hästar går dessutom i temporära hagar nu när de gräver rakt igenom hagområdet... Vi slapp i alla fall bygga de själva :P

Jaha, och Kurt har gått och dragit bägge framskorna snett, så jag fick ta av honom dem idag. Är inte ett dugg skakig i benen, nej då... Om det ser bra ut om en vecka så tar jag av bakskorna också. Så har jag dragit av den kostnaden.. Bara att lära sig att verka hovarna själv då? :P

Ont i övre leden av vänster pekfinger sen i fredags eftersom Pialotta smällde det mellan sitt huvud och dörren när hon skulle prejja sig in. Vem har en köttkvarn till hands??? MORR!

Oj, reklam för cd "Ljuva danska sånger". Finns det såna nu också? Aldrig att de sjunger på danska i så fall xD

Näe men laga lite mat och plugga lite teori kanske...

Puss och Kram.. ja ni kan ju fortsättningen vid det här laget <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback