Spökskyffe

Nu när vi har garvat klart och insett att det inte blir bättre än såhär, så står det faktiskt ett pepparkakshus på köksbordet! Det började med att Ardente säger "Några av delarna har gått sönder så vi får börja med att laga dem". Ahh grattis, tänker jag. Men hon har tydligen gjort det förut och då har det minsann gått strålande. Jaha, så då tar vi och blandar ihop kristyren - som får en väldigt tydlig smak av ättiksspriten - och sätter igång med att sätta ihop de trasiga delarna (som är bägge långsidorna och bägge taken!). Medan de stelnar så börjar vi dekorera kortsidorna (jag kommer med idéer och Ardente spritsar).

Tanken var ett spökhus, så vi körde på med spöken, skelett, gravstenar och rubbet! Så när det då kommer till ihopsättning, så börjar saker gå snett. Vi får ihop första kortsidan och ena långsidan. Men sen går det brant utför. För utförligare beskrivning, använd fantasin, det är inte så svårt att föreställa sig. MEN, slutligen så står det där! Något rackligt och tilltyglat, men å andra sidan - det är ett spökhus! Det är inte meningen att vara helt och snyggt... Eller? xD Inte det här i alla fall. Ett ruckel, ett skyffe... Här kommer bilder på det färdiga resultatet! Enjoy!









Och vänta bara era lättskrämda små fegisar, nästa år blire flera snäpp värre! : D


Kommentarer
Postat av: Ardente

Vi kämpade fruktansvärt tappert!

Som vanligt lyckas du få mig att skratta tills jag får ont i magen. När taket trillade in andra gången... ja vad säger man?

Jag känner nästan för att börja skissa på nästa års mästerverk redan nu!

2010-12-09 @ 19:15:57
URL: http://vagentillskara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback