Månadens Lista - December

Denna månads lista tillägnas alla i 10,000metersklubben!
(och alla andra som reser, dock sittandes på sina egna platser)

Det finns någonting jag inte tycker särskilt mycket om, och det är att flyga.
När man väl har landat brukar jag inte ha något emot det, så där i efterhand när man faktiskt kan konstatera att jomen visst, jag överlevde faktiskt den här gången också.
Men nu är det ju som sagt en resa till Egypten analkande och då är det oundvikligt att flyga dit.
I alla fall om man vill hinna dit i år (haha...)
Men så här är alltså min lista över saker varför jag inte tycker om att flyga

-> Man måste alltid komma jättelångt innan avgång för att checka in
-> Det är alltid så stort (inte för att Arlanda är enormt, men det finns stora ställen!)
-> Planet avgår alltid från gaten läääängst bort
-> Det är alltid SKITdyrt att handla, trots taxfree'n
-> När det är dags att boarda så ropar de ut "Alla med platsnummer -längst bak till ungefär mitten- får börja gå ombord" och ändå tränger sig folk som ska sitta på raden LÄNGST FRAM först
-> Istället för att hitta sin plats, lite smidigt stiga ur vägen och släppa förbi folk för att därefter lägga undan det man inte vill ha, på hyllan, så stoppar man upp gången
-> De två övre faktorerna leder alltid till åtminstone 10 minuters försening
-> Flygvärdinnorna/värdarna, och i huvudsak Kaptenen pratar aldrig svenska. Gärna typ danska. Och även om de pratade svenska så hade man aldrig hört vad de säger efter "Good morning, this is your captain Blablabla speaking..."
-> OM det bjuds på mat så är den äcklig - now this everyone knows
-> När resan sen är igång så är det alltid minst en skrikande/gråtande eller bara allmänt högljudd unge, en passagerare bakom som har för långa ben och en person som går på toaletten var 5e minut
-> En grej till som jag tycker är obehaglig; när bältesknappen börjar blinka till och låta. Nej jag vill inte dö så bara låt det räcka med att säga till i högtalarna att det eventuellt blir lite turbulent

Utöver detta så finns det inget roligare än att flyga med Ronica på var sida om gången, med ett par 10,000mklubbenmedlemmar bredvid en, och "Det är mycket roligare om man sträcker händerna i luften!"

Ha nu en trevlig resa! <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback