Mod

Mod är inte avsaknaden av rädsla. Mod är snarare att inse, att något annat är viktigare än rädslan."

Jag beundrar personer som vågar stå upp för sig själva, personer som inte tar skit bara för att slippa undan.
Personer som gör som alla andra för att passa in.

En del har mod i överdriven mängd och står inte bara upp för sig själva, de ställer sig ovanpå andra. Dessa människor borde utrotas från jordens yta.

En del har ett speciellt slags mod, och en sån styrka i sitt mod att de kan stå upp för andra. Dessa människor borde det finnas fler av.

Jag har ingen avsikt att skälla ut folk bara för att de är för fega för att stå upp för sig själva. Däremot tycker jag att för deras egen skull borde de få en kick i arslet för att de ska våga säga vad de tycker, vad de definitivt inte tycker, för att de själva ska slippa må så dåligt som de gör av att följa andras stigar. Det värsta av allt med det här är att de inte förstår själva att de mår dåligt av det, och att de skulle må så mycket bättre av att säga vad de själva tycker.

Om man får höra att man är alltifrån töntig till dum i huvudet till tråkig, bara för att man säger något som avviker från sina polares åsikter. Då är det inte riktiga vänner. Då kan man lika gärna säga upp vänskapen och hitta nya vänner som också vågar stå upp för varandra, och som har åsikter som funkar med ens egna. Jag har gått igenom det för länge sen, och jag kan verkligen inte föreställa mig att bara ta en massa skit. Visst klarar jag av en hel del, jag har rätt bra tålamod, men en ordentlig skithög tål jag inte. Då säger jag ifrån. Jag är medveten om min egen självkänsla och jag vet när jag mår bra eller inte.

Hoppas det här inlägget kan inspirera någon att ändra på sig och må bättre av det. Jag vet åtminstone två personer som borde göra det.

Courage.jpg Courage image by bf2tatorsalad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback