K(s)narkhundar

Ännu en gång sitter jag hundvakt åt R's hundar. Tack och lov behöver jag inte ha valpen här. "Är du dum i huvudet?" kanske du tänker då? "Valpar är det underbaraste som finns!". Ah visst. Men inte den här. Ingen regel utan undantag. Den här är enligt mig ett misstag. Tyvärr.

Jaja tar tacksamt emot de tre vuxna hundarna istället. Har varit ute och busat med dem i höstvädret en stund, bushundar :D Nu ligger den största i den lilla hallen, den minsta i den stora hundsängen, och den tredje vid mina fötter och snarkar högt och ljudligt :P

Igår satt vi alla ute i solen, jag läste i Körhäftet och försökte förbereda mig teoretiskt inför övningskörningen. Men grejen är ju att jag bara kört automat (bortsett från traktor), så allt om frikoppla hit, bromsa först frikoppla sen, fartbromsen dit, gör mig bara förvirrad. Jag tror inte det är svårt att utföra det praktiskt, det är inte så, men att bara läsa om det kortfattat gör att jag bara känner mig ännu dummare xD

Så det får bli till att börja köra i helgen eller nästa vecka. Och söka jobb. Det går ju jävligt bra känner jag.

Tomluckan

Jag kanske ska fylla i den tomma luckan mellan nu och sist jag skrev... Jag har varit i stallet som vanligt, nya 73:an har äntligen öppnats ner till Ösmo, vilket gör att utfarten på Gamla Nynäsvägen har blivit möjlig utan att stå och vänta i 20 minuter samtidigt som man drar ur sig alla svordomar man kan plus några till :)
Samma dag hade vi stallmöte och som jag skulle kunna sammanfatta det; vi kom inte fram till något annat än saker jag tycker är självklara. Iofs vi kom fram till att vi ska märka upp lite ridstigar med reflexer och färgband xD
Vad har hänt mer? Jag har hjälpt till massa hemma och målat, tyvärr när vi skulle börja måla med en rolig färg istället för bara vitt, så vart jag tvungen att åka hit och ta hundarna...
Juste en sak till, älsklingen följde med mig ut till pappa i helgen, det var muwsigt. Trots att det tog massa tid längre än vad jag hade tänkt, så gick det bra, vi kom fram till slut, och han kom fram till att det inte var så farligt som han hade trott (utan att erkänna det för mig, jag fattar sånt ändå ;) ).

Näe nu blir det alldeles för långt inlägg. Får ta resten nån annan gång. Puss på er snorungar, nu ska jag hitta nåt bra på tv. Kollade förresten Horton igår, skitrolig, måste ni se :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback