En underlig dag

Idag har jag då alltså varit och provkört för ett kuskjobb, som jag misstänker endast gäller under sommaren.
Det började med att det tog för lång tid (enligt min smak) att åka till stallet. Sedan så var personen som driver företaget och äger hästarna väldigt flummig tyckte jag. Hon gick iväg och pratade mycket i telefon, och hon hade väldigt konstiga vanor och rutiner kring hästarna, samt "speciella egna kommandon" som hon använde. De flesta var inte ens speciella, utan helt vanliga körkommandon.
Jag skulle vara där runt 16, och visst kom jag senare för att bussen var för sen, men sen så var det en massa grejer som fördröjde allting, och det slutade med att vi inte kom ut förrän runt 19. Nu har jag snart varit hemma i en timme och det är inte helt okej tycker jag.

Men annars så verkar det rätt bra, det verkar vara ett roligt jobb, och om man får några roliga "kollegor" så kan man säkert leva med hennes speciella kommandon.

Oj juste en sak till. Hästarna var tydligen lättskrämda för påsar och servetter som flyger framför dem. Ah men BRA där, hästarna ska gå inne i stan. Där flyger sånt överallt och hela tiden. Varför inte då träna dem på det? Pucko...

Jaja, jag ska ta min twilight, lägga mig i sängen och kolla på den innan jag somnar. Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback