181:an

Det är något speciellt med buss 181 mellan Skarpnäck och Farsta Strand. Och då menar jag inte på ett bra sätt!!
Man kan alltid räkna med något (eller vanligen flera) av följande:

→ Det är kallt, blåser och/eller regnar/snöar; bussjävlen står bara där i slingan och inväntar sista sekund innan han kör fram
→ Det är en liten buss (speciellt när det är mycket folk, på morgonen och runt 4-5 på em)
→ När man kommer till Farsta C kliver det på ett stort pack människor, så man får typ aldrig sitta ensam!
→ Den som sätter sig bredvid, framför eller bakom STINKER (helst de som sätter sig bredvid)
→ Den som sätter sig bredvid har en enorm väska som han/hon inte tvekar över att ställa i knät och knuffa in den i en själv
→ Den som sätter sig bakom sparkar en konstant i ryggen
→ Den som sätter sig bredvid en fattar inte vinken när man vill gå av, och flyttar inte på sig!!!



Och den här bussen åker jag 2 gånger om dan. Men nejdå, inte är det synd om mig inte.

Förutom att vara less på bussen,  har det idag gått bra antar jag. Matten var skitkonstig, MVG-uppgifterna kan ju bara ta sig. Bra att få en uppgift som vi aldrig ens har prövat innan!

Och så har vi kommit fram till att moggisarna planerar att ta över hela Berga, och att deras nationalsång tar efter Djungelbokens "Jag vill vara som du".

Tack för idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback