Småpyssel och Klicker

Vet att jag haft en klicker från Södran som jag fick/tog gratis vid nån arbetslivsdag på SLU, men jag hittar den inte!! Jag kollade på det enda stället jag vet att jag har förvarat den, men den var inte där. Jag tror Kimmy har tittat på den någon gång och frågat vad det är och sen säkert tyckt att den borde ligga någon annanstans.
 
Så jag fick vackert ta mig till Djurmagazinet och köpa en för 29 kr. Tog en hink med kraftfoder och morotsslantar och lyckades få tag på hästen utan problem. Sen hängde vi på banan ca 20 minuter och bara gick omkring och åt klickade och åt morotsslantar.
 
Har köpt en hårprodukt som jag använt tidigare (för flera år sen), men då den som heter nånting Brunette. För då hade jag mitt naturliga bruna hår. Nu har jag, tröttnat vill jag inte kalla det, men blivit sugen på något annat än svart. Jag har tidigare tillfällen försökt avfärga/bleka mitt svarta hår med dåligt resultat. Gul hårbotten och fortsatt svarta längder pga att de är så mättade av färg. Så nu har jag inte färgat sen bröllopet, min lugg är väl min helt egna färg nu tror jag, och har ganska lång utväxt. Men det syns inte. Och färgen är inte längre helt svart. Så jag tänker testa detta blondschampoo och balsam och försöka skynda på processen lite för att sedan köra en hårfärgningsomgång till sommaren! Wiiee! Grejen är bara att jag råkade köpa två balsam och inte en av varje. Tur att jag har lite annat schampoo kvar så man slipper lukta skit. Eller nåt.
 
 
Jag har tagit bort golvlisterna i vardagsrum och snart matrummet också. Hade tänkt måla lite dörrfoder men uuusch vad tråkigt det är! Eller inte själva målandet, men tejpandet. Och slipandet. Och efter att maken skällt på mig ett par gånger så får han bannemej göra skiten själv. Jag gör murstocken. Pratade nyss med mammas man om hur han gjort - tips från proffsen så att säga. Så jag ska fixa det imorrn! :)
 
Baby doll, you need some rock n roll? Baby doll doll doll, Rock n roll roll roll
Bring it here, now bring it bring it over here!
 
Jag har även kollat ikapp alla klipp och vloggar från en YouTubechannel som jag har börjat följa. Så ja, en del har jag gjort idag. Jag har slipat sista biten av taklisten i vardagsrummet, för den hade massa spikhål. Nu tänker jag måla den. Och sen på med Eurovisionfinalen. Brukar i alla fall vara lite roligare än melodifestivalen. Blää.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback