Börja bra, sluta lite sämre

Dagen igår började riktigt bra och höll sig bra till i princip 15-tiden.
 
Sen åkte jag till stallet för att byta hage. Hästkräket ville fortfarande inte bli hämtad, detta trots att både Anki och Eros blev hämtade och gick sin väg. Dumma fan. Måste ha lite NH-träning...
 
Helvete vad det regnar.
 
Efter det åkte jag tillbaka till jobbet, delade upp mitt 11-21 pass till 8-14.30 17.30-21 istället. Det hände inte så mycket och jag tappade helt musten och tog mig inte för att göra särskilt mycket. Städade väntrummet och gästtoaletten, blablabla... När det sen var dags att åka hem - jag såg att det var tänt i ridhuset så jag körde upp bilen för att släcka och låsa. Ställde bilen liiite på snedden, friläge och handbroms. Bilen stod snällt still så jag gick ur, lämnade den på tomgång. Jag gick in, släckte och låste behandlingsrummet, släckte utanför och skulle låsa ytterdörren. När jag kommer ut har bilen gjort någon mystisk vändning och är på väg i HELT MOTSATT RIKTNING, alltså med fören åt helt andra hållet. Jag vet inte hur det hela har gått till, men förmodligen har en stark vind fått den att backa iväg, gjort en snurr och sen vänt mot stallet. Jag bara ser hur den rullar rätt in i väggen.
 
Panik. Alltså, detta är min svärfars bil. !!!!! Tack och lov blev det bara en yyyyytteliten bula och gul färg från väggen. Kimmy sa att han kunde pilla bort det relativt lätt. Men helvete. Jag kommer ju aldrig någonsin igen lita på en handbroms igen. Antingen fryser den fast eller så håller den inte alls.
 
Som taget ur en film. Blä.
 
Nu ska jag se om jag orkar göra någon nytta innan det är dags att åka till jobbet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback