Värmebölja

Alltså det har varit så satans varmt nu. Alla ni andra i det här avlånga landet lär också ha märkt av det. 30,5oC idag. Så sjukt. Och då är jag på jobbet i svarta långbyxor och sliter. Hur kul är det?! Inte ett piss. Varför har jag inte lång semester nu och bara ligger på playan och solar och badar? Därför att jag hade kort semester och alla mina kolleger ville ha sen semester. Då tänkte jag att aha - nästa sommar borde jag få full betald semester, 4 veckor, och då är det rättvist att jag får ha sen. Men då lär det ju bli regnigt i juli/augusti nästa år istället. Oh what the heck.
 
Ingen idé att hänga upp sig på det nu.
 
Däremot är det så in i helvetes varmt att jag håller på att få värmeslag tror jag. Jag svettas och känner mig liksom som när febern går ur kroppen när man har haft hög feber och tagit Alvedon. Alla fönster är öppna, takfläkten är på och båda dörrarna är öppna. Men luften ute är ju lika varm så det blir ju inte bättre.
 
Egentligen borde jag gå ner i källaren, där är det typ kallt.
 
Men nu måste jag gå och lägga mig så jag vet inte vad jag ska göra. En AC lär ju kosta FAAN, även en liten. Om det ens finns några i lager någonstans...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback