Cheese & Onion

Halv 8 hos mig i tisdags blev väldigt lyckat. Vi hade det himla trevligt! Kände mig jävligt vuxen som köpte laxfilé från fiskdisken istället för djupfryst 4-pack. Den blev tyvärr inte helt genomstekt i ugnen, men det var okej ändå. Förrätten och efterrätten blev helt outstanding! Gör så här: gör egna maränger, det ska vara ättika i, då blir de krispiga och bra. Dagen innan servering smälter du 180oC Fox-kolor i vispgrädde. Grädden får INTE börja koka. Ställ sedan i kylen över natten. Jag prövade att vispa med elvisp dagen efter, men det blev liksom inget fluff. Har gjort samma sak tidigare med dumlekolor, men då blir det liksom bara som ett chokladfluff. Det här blev mer kletigt, men ändå FRUKTANSVÄRT gott. Servera marängerna med foxgrädden och kiwifrukt.
 
Idag äre premiär av Let's Dance! Woop! Jag brukade följa det tidigare, men har missat ett par säsonger. Nu kände jag mig sugen att hoppa på det igen. Särskilt som det verkade vara lite roliga deltagare.
 
Har införskaffat onyttig onödigt fredagsmys - päroncider, chips och cheese & oniondipp. Nomnom!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback