100åringen

som klev ut genom fönstret och försvann!
 
Den var vi nyss och såg. Det var den senaste visningen, 18:15 så vi kom hem tidigt. Hade ju precis kunnat börja...
 
Äsch.
 
Idag var vi på en andra visning. Juste! Jag har nog inte sagt det här. Vi var och kollade på ett hus för, kan det vara 2½ veckor sen? Någon lade ett bud på 800tusen och vi lade ett 20tusen över nån dag senare. Idag var det vi och en gubbe där. Vi hade med oss svärfar och svägerska. För mig alltså. Stefan hittade ett par andra grejer än de som stod i besiktningsprotokollet och som vi redan sett. Han var även uppe på vinden och upptäckte att det var ruttet på ett ställe. Han kunde trycka upp kniven genom träet till takpannorna. Inte bra. Det är både taket och grunden som behöver fixas på huset. Så vi vill liksom inte lägga så högt bud, för det är så stora grejer som måste fixas, plus många små slarvsaker. När vi kom hem la gubbfan ytterligare 20tusen. På måndag ska ännu en annan kolla på huset. Så vi är lite kluvna hur vi ska gå vidare. Vi borde inte gå högre, men Kimmy är riktigt sugen på huset. Jag känner att äsch, det kommer fler chanser, jag blir inte jättebesviken även om jag tyckte väldigt mycket om det och kan se oss bo där. Så nu väntar vi väl tills måndag och ser huruvida den personen också vill buda och i så fall hur mycket.
 
Hoppas det går vägen. Håll tummarna will you?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback