Så mycket hellre

Det finns så många saker jag hellre gjort just nu än att sitta valpvakt.
 
Skara fyller tydligen 1000 år och det är stohej där.
 
Skövde har 25-årsjubileum för matfestivalen inne i stan. Kanske kan gå på det ikväll iofs.
 
Det städas och röjs i stallet, med grillnings och löshoppnings, vilket jag sagt att jag ville komma på.
 
Näe men då ska karln jobba den här helgen fast han inte skulle det. Eller nåt. Så nu får jag vackert sitta här medan han sover. Så jävla surt. Det var inte jag som tjatade om att köpa en valp. Helvete.
 
Och buren jag köpte till bilen, näe den får jag minsann inte ens använda "för han kanske får negativa upplevelser" yada yada yada. Hur klarar man sig som ensamstående med valp då? Förresten ska man ignorera dem när de håller på och piper för sånt, annars blir de uppmuntrade att fortsätta. FUCK THIS SHIT.
 
Känner mig bara så jävla dålig som aldrig är där och hjälper till. Efter den här helgen känner inte jag att jag har nån lust att ställa upp så mycket mer. Jag måste prioritera mitt eget djur damnit. Annars får hunden följa med och jag skiter i vad han säger.
 
Igår förresten, som ett förtydligande. Jag var på gyn för en kontroll av cellprovtagningen. Fick blodtrycksfall när jag reste mig, och höll på att svimma i en stol, men det gick bra. Det var två personer där som hjälpte mig att lägga mig ner på britsen igen, höll kallt vatten mot min panna och gav mig att dricka lite. Så ja. Det var inte värre än så.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback