Målarrock

Sedan jag gick upp har jag målat och fixat. Har målat dörrposterna till toaletten och till källartrappen för dörrarna är klara att sättas upp. Sen fortsatte jag och målade en till i hallen, har kvar den vid ytterdörren också, får se om jag orkar med den ikväll.
 
Förutom den är det två kvar, men de kanske får bli ett projekt i vinter eller nästa sommar istället.
 
Jag har satt upp toalettdörren med nytt fräsigt handtag och låsvred, har även satt handtaget på den andra dörren, men den måste skruvas upp med gångjärnen så det får vi hjälpas åt med någon dag. Men jag tänkte ta och städa upp uterummet äntligen, nu ska den inte vara någon jävla verkstad längre :)
 
Har en sån stress över att jag inte har njutit av sommaren i år. Antingen har jag jobbat, eller så har vi varit hemma och jobbat, jag har mest varit inomhus. Jag skulle jättegärna spendera två veckor med att bara ligga på stranden hela dagen, sola bada och göra ingenting. Ännu hellre skulle jag spendera några dagar/kvällar med lite kompisar, dricka en kall öl och snacka strunt. Men jag har inga kompisar här, så jag börjar som bli lite hemlängtig igen :/ Vi får väl bo här ett par år, sen ska jag bannemig försöka lyckas övertala Kimmy om att flytta till Stockholm. Han kanske kan hitta nåt jobb med Japankontakter där uppe som kan locka?
 
Om en vecka och en dag ska vi hämta hem valpen också! Så jag måste få iordning så det inte står massa saker framme som inte ska vara det... Vi har köpt en bädd, mat&vattenskålar och en stövelbricka med hög kant som de ska stå på, och lite leksaker. Tänkte köpa lite DAP på jobbet också och spraya med här hemma innan han kommer.
 
Äsch, nu ska jag kolla ett avsnitt av min serie och sen ska jag duscha. Och sen ska jag ha lite mer ångest.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback