I-landsproblem

Jag vill slökolla på tv men det går inte för boxen gick sönder i ett åskoväder för ett par veckor sedan. Sen tog det en vecka innan karln äntligen ringde om det. Nu har det gått ytterligare en vecka, äntligen har vi fått veta att vi ska få en ny box. Den kommer väl, om en vecka?
 
Annars har jag idag kollat på två andra filmer i väntan på att lämna över ligisten till maken så jag kunde åka iväg till Skogsborg och Bergs HK i Götene, för att titta på maratonet i SM i körning. Det var jätteroligt, fick hejja på min körlärare Ewa Nowén, sen fick jag hälsa på henne efteråt vilket jag inte gjort på länge så det var kul. Hälsade även på en annan klubbkompis från Sthlms KSS som nu kör för Salaorten. Hann bara se henne köra sista hindret tyvärr.
 
Sen såg vi även Yngve Käll och Tomas Eriksson. Yngve har jag träffat några gånger, men när man ser Tomas fara fram med sitt fyrspann på bara ett par meters avstånd... Ojojoj man blir allt lite starstruck! Men fan vad maraton är häftigt! Och det är så kul med körning eftersom att man "enkelt" kan komma upp i elitnivå efter bara ett par år. Är man bara tillräckligt duktig och har en duktig häst(ar) så kan man komma långt, ett ekipage hade börjat tävla 2009 eller 10. Det är bara fyra-fem år sedan, och att då tävla SM nu är rätt ballt. Tycker jag.
 
Tråkigt nog kommer jag nog aldrig att tävla i körning. Buhu :'( Inte med Kurt i alla fall. Samtidigt vill jag inte säga aldrig, för det skulle vara så in i helvete roligt om jag kunde göra det. Men det är så satans dyrt. Och min häst är inte riktigt gjord för det, med fyragradigt blåsljud på hjärtat. Dressyr och precission kanske, men inte maraton.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback