Internet is back

Nu har vi äntligen fått internet och tv till huset, yay! Att det inte blivit tidigare beror på att den tidigare ägarens leverantör inte hade "lämnat" huset än. Om det betydde att det inte var uppsagt eller om uppsägningstiden inte tagit slut än I dunno. Spela roll. Nu har vi det i alla fall, så nu kanske jag kan återuppta bloggandet igen. Har inte direkt kännt för att blogga när jag var på jobbet. Vi får ju inte använda datorerna för privat bruk så att säga.
 
Förra fredagen hade vi lite ångest på jobbet som slog ut i den där känslan av att inte veta om man ska skratta eller gråta. Och sen sa någon nåt som fick mig och Lena att börja citera filmen Madagaskar. Sen sa Lena att hon skulle åka hem och se den på kvällen och då sa jag att då bjuder jag in mig själv till det. Sagt och gjort, jag åkte med henne hem, pysslade lite i stallet, sen åt vi tacos och såg på Let's Dance och sen Madagaskar. Jessica kom också förbi och kollade, och Valper låg och sov bredvid mig i soffan. Supermys! Jag fick sova över i gästrummet och sen tog vi sovmorgon och en lugn lördag förmiddag.
 
Lördag eftermiddag istället kom min underbara Madde hit! :D Hon hade Flingan med sig också, så vi gick ut och utforskade spåren i naturreservatet bakom vårat område. Härligt! Det var tyvärr inte jätteroligt väder så vi var inte ute så mycket som vi kanske hade velat.
 
Idag ska Kimmy till en kollega i Falköping och lana. Jag ska skjutsa dit, yay... Sen måste jag till stallet en sväng, men sen tänkte jag pilla lite i huset. Det behöver spacklas mer i gästrummet, så det tänkte jag göra. Och ikväll ska jag se Let's Dance. Blir egentid helt enkelt. Imorgon jobbar jag jour, OB-tillägg storhelg jao!
 
Så ja. Jag kanske lägger upp nån bild senare från gästrummet så ni får se lite före-bilder i väntan på att det ska bli klart. Förhoppningsvis kommer hantverkarna nästa vecka också och fixar garderob och fönsterfoder så att vi kan jobba vidare med väggarna i bägge sovrum och vardagsrum! Längtar efter att få inreda! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback