Frugan

Sådär ja! Nu hittade jag tillbaka hit igen!
 
Nu är jag nygift sen lördags. Hur häftigt som helst!
 
Jag, lillasyster och Madde som var mina tärnor, och även Robin, var hos frissan halv 9 och fixade hår, sminkning och påklädning. Blommorna hämtades ut och bilen kördes fram, sedan begav vi oss till kyrkan där vi mötte upp brudgum, marskalk, och brudgumens syster samt en god vän med sin kamera i högsta hugg. Innan vigseln tog vi massor av bilder i klosterruinerna utanför kyrkan.
 
Sen blev det ju dags att smyga in och gömma sig! Familj, släkt och vänner var samlade, och trots att jag inte ser mig själv som religiös eller troende så kändes gudstjänsten väldigt magisk, och det kändes som om hela kyrkan var fylld av en oförklarlig närvaro som gav en gåshud! Förmodligen all kärlek och glädje hos alla. Trots att jag var trött efter en natt med sömnbrist, var det ett konstant lyckorus hela dagen!
 
Till middagen blev vi skjutsade i en Jaguar Daimler och skålade med första skumpan. På plats på Brunsbo gästgifveri blev det snittar och brudskål med alla gäster. Därefter satte vi oss till bords och njöt av en härlig middag och tårta med tal och spex som sig bör, under ledning av våra fantastiska toastmasters!
 
Sen var det dags för brudvalsen, till valsen från Disney's Törnrosa, En gång i en dröm, och det gick felfritt! Så jävla gött! Det jag fasat mest för under hela dagen ;) När det var över dansade vi med släkt och vänner ända tills 01:00, sen gick vi och lade oss och sov jättegott i hotellets svit. Lyyyyxigt!
 
På söndagen blev det frukost och ihopplock av packning, presenter, pussar och kramar, tack och hejdå till alla gäster när de begav sig hemåt. När vi själva väl var hemma däckade vi på soffan, sen i sängen, sen åt vi mat och gick och lade oss igen ungefär. Vi var helt slut!
 
Sammanfattningsvis vill jag bara säga att det var som klyschorna säger - det var den bästa dagen i våra liv (än så länge)! Har aldrig upplevt en sån lycka och kärlek förut, till alla våra fantastiska och underbara vänner, familj, och framförallt till min nyblivne make. Tack för allt! Tack för att ni kom och förgyllde vår dag, tack för allt stöd, tack för alla presenter, tack för sällskap, skålar, skratt, tårar, danser, tal, foton... verkligen allt! Även om de ända som krävs för att genomföra vigseln är vi själva, så utgjordes den största lyckan och glädjen ifrån den kärlek som våra gäster bjöd oss på! Det hade aldrig blivit en sån fantastisk dag utan er närvaro!
 
Extra stort tack till Linnéa, Madde, Linus, Rickard, Anna, Patric, Fredrik, och förstås våra föräldrar som ställt upp och hjälpt till med så mycket! Vi hade behövt säkert 5 år till innan vi hade kunnat genomföra en sån här fest om vi inte fått er hjälp! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback