Gått mig förbi

Idag är det tydligen premiär av Catching Fire, andra delen i triologin The Hunger Games. Detta har gått mig helt förbi. Jag visste att den skulle komma snart, men jag har inte ens kommit ihåg att kolla efter en trailer, än mindre försökt ta reda på premiärdatumet. Så, ja. Jag vet iofs inte om den visas här i Skövde idag, får kolla upp det. Annars får jag ta det i helgen :)
 
Imorgon jobbar jag bara till 13, yay! Ska passa på att rida medan det är ljust ute, sen ska jag hem och fixa lite smågrejer i stan innan det är dags för Stad i Ljus. Missade det förra året, hade velat se det. Det verkar mysigt. Hela staden är klädd i ljusinstallationer som man kan gå en slinga och få höra lite berättelser om, och det är stationer där man får göra saker. Om jag förstått det rätt :)
 
Igår hade jag stalltjänst, bytt dag. Det märktes att det var mockat jättetidigt dagen innan för så mycket skit har jag aldrig behövt mocka. Det var ju för nästan två dagar. Mörkt och kallt och jävligt, och inte hade jag bilen heller. Usch vad jag blev på dåligt humör!
 
En annan sak som inte gjorde mig på bättre humör var när en av bönderna i Bonde söker fru valde - enligt mig - fel tjej. Hon fäller såna kommentarer vid de individuella intervjuerna, att man undrar hur hon kan leva med sig själv. Man känner att herregud, det är inte en sån här surpuppa/bitch den där gulliga killen söker/behöver.
 
Näe, nu ska jag kolla klart Sverigequizzen, sen ska jag gå och lägga mig. Massa operationer imorrn, så jag ska fortsätta lära mig anestesi. Jag ska bli bra på det! En vacker dag... Tur att man har en bra läromästare :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback