DjurAkuten

Sådärja! Nu har första dagen av sista etappen påbörjats, och första dagen på sista året som student dessutom! Tänk, nu går jag i trean! Herregud, tiden går bra fort ibland - och ändå så långsamt (har jag tagit upp det här fenomenet tidigare? Ja.)
 
Får ju fortfarande inte säga en massa saker om patienterna men jag har varit på op idag och ska vara första veckan. Kändes något rörigt, men det var bara idag.. Okej, jo men det blir nog bra. Har varit med och sett några narkoser och operationer, och lite tandsten. Imorgon tänkte jag fråga om jag för pröva att lägga kanyl, måste ju börjas i tid, har ju de här nio (tio) veckorna på mig att öva så vafan, nu har jag kollat klart känner jag.
Gick ut och käkade lunch på ett ställe i närheten, där en servitör frågade mig - Är du trött? varpå jag svarar Ja lite, och får kommentaren "Det syns". Blev liksom så paff att jag inte visste om jag skulle skratta eller slå honom på käften, men jag tänkte att han bara var kille och inte så eftertänksam så jag lät det vara :P
 
Sprang en bit bort med syster och hämtade ut min senaste korsett i ordningen - den är awesome! Får lägga upp bild senare, nu ska jag sova!
 
Pussokram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback