Glad

Idag har varit en riktig vårdag, men början på Skålltorp där vi bandagerade hästben på riktiga hästar för en gång skull. Passade på att dra in lite hästdofter medan jag ändå kunde - Louise tittade skeptiskt på mig när jag snosade med mulen på den hästen vi hade. Men oj vad gott det var! : D Saknar min lille pålle : ( <3

Efter detta satt jag i soffan och läste massor i min bok, och sen frågade Ardente om jag ville hänga med på en promenad. Så jag läste en och en halv sida till och sen klädde vi på oss och gick ut. Idag har jag använt min dunväst : ) Blev liiiiite kyligt sista biten av hemvägen, men det är i alla fall inte -25°C så jag bet ihop : D
Vi gick bort till Coopen och jag köpte hårfärg och nya reflexmonster : ) Vi fick även ett smakprov på Kejsarvåfflor, om nom NOM! : D Oj vad jag hade velat ha ett våffeljärn!

Hemma igen blev det lite middag och nu har jag precis sett färdigt på filmen Black Swan. Ohmigod vilken kreation. Det var liksom en timme och 45 minuter lång hallucinogen upplevelse. Helt sjukt konstig. Och den fick en Oscar? Säger inte att den var dålig, absolut inte! Men damn. Unik är ordet. Och hallucinogen, som sagt.

Pappa ringde och sa att katten hade ett skärsår på huvudet och frågade vad han skulle göra med det. Fick lite magsnörp, för en gammal klasskompis hade nyligen hört om ett sånt där pucko som går omkring och skär sönder djur. Uuuuusch jag vill inte ha min häst vid vägen, på lösdrift, när jag hör sånt. Då vill jag sitta på vakt med bössan i högsta hugg.. :  / Men pappa sa att han mådde bra i övrigt och att såret såg fint ut och han verkade inte ha några psykiska men så han trodde att han antagligen hade varit klantig mot en plåt eller nåt. Men usch. Jag sa åt honom att gärna rengöra med lite koksalt och hålla koll på det, för det kan bli bölder väldigt snabbt. Lille fiskatten <3 Jaja, hoppas det var bara var klantkatt.

Nattinatti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback