Tråkläsning

Eftersom jag ännu en vecka har varit ute på värmdö och inte haft tillgång till det kära internetet, så kommer här ännu en brief helt enkelt;

Onsdagen satt jag bara rätt upp och ned och skrev och skrev och skrev på praktikrapporten tills dess att det blev för sent för att åka för att hinna till Norrtälje till 14. Jag smsade och sa att jag skulle bli lite senare än tänkt, kollade kartan och satte mig i den döjobbiga bilen och körde norrut. Det räcker inte med att jag får adrenalinskjuts och tachycardi av att köra i stan som det är - jag skulle heller inte riktigt ha någon aning om hur vägarna dit genom stan såg ut, det skulle vara fullsmockat med trafik, och bilen kan inte krypköra. Vägen dit gick dock bättre än hemvägen - motorstopp två gånger bara för att den inte orkar hänga på dragläget.

Norrtälje gick dock bra, det är bestämt att jag jobbar fr.o.m. 20/6, med ledigt midsommar, eventuellt om jag tar mig till GetAway, och förhoppningsvis lite bröllopskörningar.

Efter det åkte jag hem, käkade, duschade och packade för att sedan åka ut till värmdölandet. Där har jag mest tagit det lugnt, passat djuren lite grann, ridit och tömkört lite grann, och badat för första gången i år. Varför blir det alltid senare än vad jag tänkt? Och varför blir det alltid i sjön och inte i havet? Jaja...

I söndags hade Ronica sin konfirmation, väldigt fint var det - och uttåget med den s.k. technoprästen iförd peruk i täten till den höga volymen av Carolas låt "Genom Eld" (tror jag den heter iaf...).

Imorse tog jag min första TBE-spruta, så min arm är lite öm. Egentligen är det kanske lite dumt att jag som varje sommar står med gräs upp till axlarna väljer att ta den först nu.. Jaja, meningit är för töntar!

Lämnade bilen hos mormor där jag fick lite lunch. Sen kom jag hem och har sen dess suttit och sytt i princip hela tiden. Har sytt ett par kaninöron som blev väldi söwta^^ Tog en jävla tid bara, för jag ville att det ena skulle stå upp, men det föll bara ner. Till slut hittade jag en lösning med hjälp av mamma. Tror du det var nog? Näe, jag har lite att sy under tågresan imorrn också. Syrran ska nämligen vara min morot^^ Så jag ska sy på lite svarta små streck på en orange tunika. När jag hade sytt på typ fem stycken, klockan var över 22 och jag inte hade hunnit packa än så bestämde jag mig för att packa ner den och ha syjunta på tåget. Måste ju ändå ha något att fördriva tiden med där så det blir ju perfekt.

Näe nattinatti, upp om 5 timmar! Göteborg - muffinparty och metaltown here we come! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback