Harry Potter & the Deathly Hallows part 2 - All Ends Here!

Igår var en låååång dag på jobbet, samtidigt hade vi typ inget att göra, så det var mest en transportsträcka tills dess att jag skulle få åka hem.

Alldeles för mycket för sent kom jag tillslut iväg, hann hem och lämna väska, byta om, äta macka och flingor för att sen skynda till bussen mot Kungens Kurva. Där var vi typ en timme innan filmen började, så vi passade på att rita ett dark mark på min arm xD Det var inte alls lika många utklädda som det brukar vara, å andra sidan var vi "bara" på Heron. Antar att det var värre på Sergel. Pratade nyss med pappa och han hjälper mig att fixa en biljett så jag kan följa med syster och Elin dit ikväll! Yay!

Filmen ja, den var jättebra! Spoileralert - den började med en kortkortkort bit av hur första delen slutade, och sen körde den bara på som om det vore samma film - well duh, det är det ju.
Det var mycket action, mycket håll i gång, mycket fighter. Professor McGonagall och Molly Weasley fick stora applåder vid ett par tillfällen : D
Finns inte så mycket att säga om filmen egentligen - det händer ju mycket mer i första delen, den täcker större delen av boken. Men det behövdes ändå två timmar för att få med allt det här som hände i den här andra delen.

Jag tycker helt klart att de båda är en succe och jag är personligen mycket nöjd med hur den tog form. Det var ett tag sen jag läste boken förstås, men ändå. David Yates är en bra regisör, även om jag inte riktigt förstod hur han tänkte när han tände eld på The Burrow >.<

När vi kom ut 02.07 från biografen inser vi att bussen inte går längre, och inte heller någon nattbuss. Vi promenerade till Älvsjö, och fick vänta en halvtimme på buss till Högdalen, byta till ersättningsbuss mot Gullmars och där ta sista nattbussen hem. Vi var hemma tjugo över fem på ett ungefär. Alltså, helt sinnessjukt. Hur kan 173an INTE gå på natten? Och hur kan det INTE gå en nattbuss den sträckan?

Nu har vi i alla fall sovit några timmar, gick upp och tog frukost och såg part 1, för att sedan se till att komma med på finalen ikväll igen. Älskar dig pappa, pappa fixar^^ xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback