Valpis

I måndags var vi och hämtade valpen! Kimmy skulle jobba natt så jag fick ta honom själv. Satans vad jobbig kväll och natt. Jag var helt förstörd och ångestladdad och usch. Nu känns det bättre, han har funnit sig tillrätta jättefort, och nu är det lättare att hålla koll så att han gör ifrån sig utomhus. Det är bara det att det finns små ställen där han kan hitta på att smita in till grannen och under altanen, så man får vara med hela tiden. Jag har kollat upp sånt där grönt stängsel som ser ut som stormaskigt hönsnät. Finns på Biltema så ska försöka köpa det i helgen och sätta upp. En av grannarna bakom vårat hus, som man inte ser för häckar och förrådshus, höll på och visslade förut när han höll på och jobbade ute. Det blev valpen väldigt konfunderad över. I dig not. Eller tja, det är väl bra om han vänjer sig vid alla möjliga ljud runtomkring. Men jag vill inte att han ska få för sig att gräset är grönare på andra sidan så att säga.
 
Kimmy jobbar sin sista helg nu inför skolstarten. Han har bett om full tjänstledighet under första delen av hösten i alla fall för att kunna vara hemma med valpen. Ursäkta att jag är som jag är men bild får jag lägga upp när jag orkar engagera mig.
 
Något som jag reagerade ganska snabbt på var att han slickar och kliar mycket på benen och ljumskarna och runt nosen när han är ute. RÄVSKAAAABB! Tänkte jag på en gång. Kimmy trodde inte på mig, medicinrädd som han är och tyckte inte att vi skulle behandla. Eftersom att man måste göra djupt skrapprov under sedering, som ändå kan visa sig negativt även om hunden har skabb, så är det oftast bäst att bara provbehandla efter symptomen. När Kimmy sen pratade med uppfödaren hade hon också märkt det på sina hundar och skulle själv behandla dem nu. Då helt plötsligt gick det för sig. Alltså förlåt, men jag jobbar med detta? Jag har väl sett rävskabb förut och vet hur man hanterar det, eller?
 
Jaja, min goa kollega ska skriva ett e-recept till mig så får jag hämta ut det imorgon :) Spot-on-preparat for the win!
 
Nu ska jag försöka ta en chill kväll. Hoppas det blir en lugn natt. Jag orkar inte åskoväder med hundrastning mitt i natten.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback