Blå krabbor? Coolt.

Så håriga beeen. Håren fastnar i byxorna och drar till och det gör ont piss. Dags att göra något åt det kanske?
 
Nu håller mina solrosor äntligen på att slå ut! Två av sju är gula och fina, de andra är väl så sakteligen på gång, men det är frågan om de hinner innan frosten kommer? Knasblommor, jag planterade dem ju i mars?
 
Jag vill kolla på någon bra film. Men jag kommer inte på någon.
 
Valpen har fått lite hjärngympa. I lördags var vi i stallet i flera timmar, sen åkte vi till Götene och köpte en bilbur begagnat - i princip oanvänd då den var alldeles för stor för säljarens hund. Den här kommer valpis kunna växa i ett bra tag. Fynd för 700:- jo jag tackar!
Idag har vi varit ute första promenaden runt kvarteret, sen har han sovit ett par timmar. När han vaknade igen gick vi i skogen en runda, nu sover han igen. Hoppas kunna hålla denna trend resten av dagen ;) Går inga längre rundor egentligen, det är mest näsan och hjärnan som får jobba. Täcker samma sträckor som han hade gjort i trädgården, men det här blir mer stimulerande för honom. Samtidigt tränar vi lite på att sitta fot också. Duktig!
 
Håll tummarna för Kimmy som skriver omtenta i eftermiddag, vill verkligen inte att han ska misslyckas med den.
 
I fredags hjälpte syrran mig att bleka håret en gång till. Tänkte att jag skulle färga det nu i veckan, men vi får se när jag hinner, kan ju inte gärna göra det när jag är själv med valpen.
 
Nu ska jag försöka få tag i ett kollegieblock - ska försöka planera inför att studenterna kommer på måndag - har blitt lite ansvarig för dem. Hoppas på att kunna göra den okej för dem. Skulle iofs behöva ha ett sköterskemöte också, men vi lär inte hinna med det innan de kommer...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback