23

Nu har jag fyllt år! Men eftersom jag fyller så sent på året så brukar jag börja räkna mig själv som ett år äldre någon månad i förtid, särskilt som mina jämnåriga oftast redan fyllt år. De flesta av dem i alla fall. Men å andra sidan har jag inte umgåtts med nittior så mycket sen studenten. Det har ju varit blandade åldrar sen SLU.
 
I förrgår eftermiddag kom så äntligen våra nya arbetskläder! Eller tja, mina byxor har redan kommit för ett tag sen, men de broderade pikéerna, en långärmad tröja och en väst har kommit. Så igår gick jag stolt omkring i dem. Igår fick jag även söva och sköta en hel narkos helt själv också. Det är lika nervöst varje gång, men det känns liiite bättre. Och mina kolleger är så duktiga och snälla så det är ju bara att fråga om det är något.
 
Jag har även varit ute och ridit lite på Kurt. Han är ju avmaskad och kollad blodprov på, så jag bestämde att han fick vila ett tag för att återhämta sig. Han var ändå relativt pigg, roligt! Vi red på fältet i mörkret, med pannlampa. Sötnos, han är så duktig <3
 
Men, något inte lika roligt. Det har börjat bli frost ute vissa nätter och morgnar. Förra helgen var vi i Trollhättan och ute i stugan. Men inte hämtade vi vinterdäcken inte. I onsdags bestämde jag ändå att det var dags för vinterdäck, för jag har ingen lust att köra i diket bara för att vi har sommardäck. Nepp. Så det blir så att jag åker dit idag och hämtar dem helt enkelt. Eller snarare, svärfars kompis hjälper till att byta till dem. Blir så bra så!
 
Nu ska jag klä på mig. Ha en fin dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback