That feeling

Känslan av att det går åt helt rätt håll med arbetet, så jävla skön.
 
Var på bibblan igår och lämnade tillbaka lite böcker och kollade upp vilken volume en referens hade, då det inte stod med på den som jag scannat in. Skulle ha pratat med bibliotekarien också, men eftersom att det var röd dag så var det ingen där. Men det är en sån smågrej som kan fixas innan the final inlämning 24 maj så det är inga problem.
 
Igår började jag rita mina bilder till arbetet. Jag har ritat de olika lagren av epidermis i två bilder, ett spiktramp, en bild med siffror som jag nu inser att det fattas en siffra på och en bild med primär- och sekundärlameller. Ska rita en bild med skelett, leder, senor, nerver och blodkärl, och en som visar lägesförändring av hovbenet.
 
Älskling har hemtenta idag mellan 9-15, så jag får allt vänta med att fortsätta rita tills dess. Beroende på hur lång tid det tar att rita får jag ev. skicka arbetet i förväg och komplettera med resterande bilder senare, eller så hinner jag fixa allting.
Tills dess att jag får sätta mig och rita tänkte jag nog gå upp på vinden och röja. Alternativt ser jag om det går att koppla in ritplattan till den här datorn. Nackdelen är ju att skärmen är mindre, men det gör inte så mycket. Men på Kimmys dator är det två skärmar så man kan ha uppe en bild bredvid att rita av. Jag vet allt hur skelettet ser ut, men det känns bättre att ha en mer korrekt bredvid att utgå ifrån...
 
Vi får se hur det blir. Ha nu en trevlig dag allahopa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback