"Bättre murbruk i brunnen än en brun kuk i munnen"

Hahaha jag dog lite, ursäkta humorn xD
Idag hörde jag även ett citat från en bild som en gammal klasskompis till Madde hade delat på fb.
"Matte för mig är:
Fråga: Om du har 10 iskuber och 12 äpplen - hur många pannkakor får då plats på taket?
Svar: Lila, eftersom rymdvarelser har hatt."
 
Haha.. stört. Men ja, ibland kan matematik uppfattas på det viset, helt klart.
 
Idag skulle vi börja kl 8. Vi fick ringa läraren som dök upp kvart över. Vi höll på till halv 11-ish och fick därefter jobba i basgrupper. Vi sammanställde ett antal intervjufrågor som skickades ut till arbetsledare inom djursjukvård, och bestämde därefter att vi skulle läsa fallet Sixten till efter lunch. Sen satte vi oss och började sammanställa våra reflektioner kring fallet och försökte hitta lite referering i lagstiftning och kursböcker. Gick rätt bra, vi har bara lite kvar egentligen, och vi bestämde att vi skulle fortsätta med lite fler egna reflektioner på hemmaplan och ses igen med detta nästa vecka.
 
Sen gick jag till bussen där jag snabbt insåg att jag inte hade min lilla blå väska med mig, så jag fick vackert traska tillbaka till skolan och tacka ödmjukast åt de få stackarna som tack och lov var kvar och som kunde öppna Löfstedtsalen där den låg gömd alldeles ensammen bakom en gardin. På bussen blev jag illamående så jag försökte halvsova för att det skulle gå över. Det gick inte så bra förrän vi kom ut på 49:an igen, gamla vägen mellan Axvall och Varnhem i kombination med en ryckig bussförare är ingen bra kombination när man mår illa.
 
Nu har jag kommit hem igen och legat på sängen en stund. Sen kände jag mig hungrig så jag har ätit två ostmackor. Blev liksom lite mer hungrig på det så jag får väl hitta på något mer.
 
Ute regnar det fortfarande, har hört talas om att det kommer regna på fredag på balen också. NEEEJ det vill vi inte!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback