Söndagsmys

I förmiddags var jag ute och red med Heléne, mysigt :) Bestämde med Karin att hon också följer med ut och tar Flisan eftersom Madde är hemma och jobbar, så det blir roligt. Igår var jag ute med Kurt och hade Flisan på släp. De trängdes lite på vallen, och hon fick nåt dampryck precis vid nybygget men sen gick det bra, vi travade till och med försiktigt upp för en backe innan vi vände tillbaka. Så resten skötte de sig både exemplariskt, fina pållarna!
 
Nu har jag börjat skriva lite på fång, etiologi. Har bara kollat i boken The principles of farriery, vilken jag för övrigt önskar mig i examenspresent, tillsammans med Handbook of equine anaesthesia. Har lite till som jag kan dra ifrån den boken men sen måste jag börja få tag i lite vetenskapliga artiklar för att styrka mina påståenden, samt fylla ut texten. Ganska så pisstråkigt, men vafan. Min plan är att skriva grova utkast till allting och därefter gå till bibblan och försöka få tag i bättre böcker och artiklar. För då kan jag få hjälp av bibliotekarien med vissa artiklar, varför jag inte kan öppna dem, och ifall skolan möjligen skulle kunna köpa in dem så jag slipper lägga min 1000kr-budget på några få artiklar som kanske visar sig inte ge så mycket som jag hade hoppats. Sen ska jag försöka ordna ett möte med min handledare också och gå igenom om hon tycker att det jag skrivit är relevant, om någonting saknas, och om hon kan hjälpa mig med lite artiklar också. Så det ska nog lösa sig i någon form av slutända.
 
Håll alla tummar och tår ni har!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback