Malmoe och kortspel

I helgen har vi varit nere i Malmö och firat att tvillingarna fyllt 25x2! :) Det blidde smörgåstårta och chokladkaka, dricka, presenter, ölspel och annat trevligt.
 
Innan dess gick vi en promenad längs västra hamnen, kollade på turning torso, hade det najs i stormvindarna. Sen var det seriefinalmatch för tjejernas handbollslag i division 2. Motståndarna var 94/95:or, så de orkade i typ 20 minuter i första halvlek och låg över med typ två mål, men sen gick Dalhem om och vann med 27-16. Grymt jobbat brudar! Så nu är man helt enkelt invigd Dalhem IF-supporter ;)
 
Idag på förmiddagen försökte jag spela kort med Madde och Kimmy. Jag lärde dem 8-kort igår, som vi hittade på på Djurö - finns bara ett set regler. Sen spelade vi 7:an, och där kan man ju spela med antingen "hårda" eller "mjuka" regler. Hårda innebär att både 8 och 6 måste ligga innan man får lägga vidare i den färgen. Mjuka innebär att det räcker med den ena för att lägga vidare där.
Sen föreslog jag vändtia, men då går de emot mig och påstår att det heter vändåtta. Fuck-no att det heter. Det heter vänd-TIA. 10. Etta. Nolla. Så då tyckte jag att vi kunde spela neger och president. Tvåor och treor är flygande. Madde menar att tvåor är flygande, sen kan man välja vilken mer som ska vara det. Alltså what??
När vi sen går in på hur man gör - man måste lägga lika många i antal eller fler, och högre, så påstår både Madde och Kimmy att det måste man inte alls det, man får lägga samma som redan ligger. OH HELL NO!!
Och när man inte kan eller vill lägga så säger man pass. Om alla i varvet runt passar, så vänds högen bort och den som lade sist får lägga. Näe de tycker minsann att om man inte kan så måste man ta upp högen. DAFUQ?!
Jag bestämmer att näe nu spelar vi nåt som jag inte kan, så att de får lära mig regler som jag inte kan säga nåt om. Skitgubbe, säger dem och Madde lägger upp kort.
"Men vafan det här är ju vändtia!" säger jag.
"ÄREJUINTE, DET ÄR JU SKITGUBBE!" säger Madde.
"Ah men du det är bra jävla likt vändtia. Hur gör man då?"
Följer berättar hon typ samma regler som för vändtia - inklusive "tior vänder bort högen".
"Men jag SA ju det! Det säger ju för fan sig självt - Vänd-tia!"
"Nej det heter skitgubbe!" (Här någonstans har jag lust att slå dem båda)
 
Jag ska fan skriva ner reglerna i ett följande inlägg.
 
Poängen med historien är: JAG är en fruktansvärt dålig förlorare, och jag erkänner det. Min lillasyster vet det, och hatar det. Men som sagt, jag förnekare det inte. Men när folk spelar med nå jävla Hillbillyregler, så är det ju fan ännu värre att förlora. Två stycken emot mig! Jävla västkustare. Vet inte hur man spelar kort som normalt folk. Om det här äktenskapet och vänskapen ska hålla så ska jag fanimej aldrig mer spela kort med dem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback