Anestesörens Melodi

Röv. Nu kom jag åt någon knappkombination så allting försvann! Eller snarare, det dök upp något konstigt halvfönster och så klickade jag mig tillbaka och så försvann allting. Skit samma.
 
Jag har renskrivit massor idag, har de exotiska djuren kvar. Därefter återstår att repetera - framför allt ventilator och CRI känner jag. Och normalvärden >.< Skitdålig på vad som är ok, för lågt eller för högt. Särskilt när det gäller gaserna också där det antingen kan mätas i kPa eller mm Hg - snacka om förvirrande. Det är bara att traggla...
 
Snart ska jag ta mig bort till Maxi och hämta ut min Fass Vet. som jag beställde häromdagen :) Det är en examenspresent till mig själv, tillsammans med namnskylt och stämpel :D
 
På tal om examen så fick vi anmodan (=inbjudan på svenska...) till examensbalen idag. Roligt! :D Tagga till och hoppas att snön är borta vid det laget! Så lite info om både balen och själva examensdagen.
 
Madde hade fått länkat en video med en låt av Amateur Transplants (som även gjort klassikern London Underground om ni hört den?). Den handlar om hur det är att vara anestesör, men eftersom att texten är generell och de sjunger "patient" så kan det lika väl vara djursjukvård som humansjukvård :P Måste se till att lära mig texten!
 
Klippet hittar ni här :)
 
Slutligen - appropå examen och låtar! Linnéa berättade att hon har insisterat på att våran (min och Fäsk's) Djursjukskötaresången 2.0 ska vara med i sånghäftet till examensbalen (och att den borde införas i SSK's sångbok). Awesome!! Jag har inte texten kvar dock. Trodde jag hade skrivit det som ett inlägg, men jag hittar det inte :(

Kommentarer
Postat av: Ardente

Got a surprise for you!

http://vagentillskara.blogg.se/2013/march/djursjukskotaresangen-verision-20.html

2013-03-20 @ 10:51:49
URL: http://vagentillskara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback