L2

Det har varit en lugn och skön helg. I fredags åkte jag och älskling ut till västkusten och sov i sommarstugan. Igår var vi ute i farfars båt i Kungshamn och åkte bland skären. Det blev en liten fika i båten, sen lade vi till vid en ö där vi gick i land och grillade. Sen åkte vi tillbaka till stugan och åt jordgubbar. Därefter åkte vi tillbaka hem hit, Kimmy skulle spela nån Minecraftgrej på kvällen, brädspel idag. Så nu har jag varit själv hemma hela dagen. Tänkte egentligen åka till stallet, men det har regnat och åskat och haglat. Blixten slog ner i vårat hus, jävlar vad det small!
 
Jag kollade Skärgårdsdoktorn tidigare, nu blev det Lejonkungen 2. Har återupptagit lite planering kring bröllopet också. Bland annat har jag skrivit ut blanketter för anmälan om hindersprövning och namnbyte, vi vill ha bådas efternamn. Men namnlagen säger att man bara har ett förnamn och ett efternamn, men man kan ha flera mellannamn. Därför blir det liksom egentligen ett mellannamn och ett efternamn.
På anmälan om namnbyte så kan man välja att 1. Välja ett gemensamt efternamn, den ena eller den andras, eller 2. Behålla sina tidigare efternamn. 3. Den ena maken/makan kan välja att ta den andras efternamn som mellannamn, och därmed ha bådas namn.
 
På Skatteverkets hemsida står det att kammarrätten i Gbg har beslutat att båda makar får ha samma namnkombination. Men det är fortfarande världens krångel för att anmäla detta, eftersom det bara går att anmäla för den ena personen att ha det ena efternamnet som mellannamn. Förstår ni vad jag menar? Jag måste ringa Skatteverket imorrn och fråga hur vi ska göra.
 
Sen är det ju lite mer detaljgrejer, som till exempel att påbörja en playlist i Spotify, gå till floristen, diskutera fotograferingen, planera middag och fest... Det blir nog bra det här...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback