Examen!

Så, då var det gjort! I fredags hade vi vår examensceremoni! Dagen började med att fixa tunnbröd till lunch och att göra sig i ordning inför dagen. Sen åkte vi till skolan där jag lämnade in en lånad bok på bibblan och mitt passerkort.
Därefter gick vi till Rosers Salonger där vi hade den gemensamma ceremonin med musik av Skara musikhögskola, tal från programmens respektive årskursansvarige, solosång och examensbandsceremoni. Sen gick vi i kortege ner till SLU Campus med trumslagare och fanbärare i täten. På campus höll kårordföranden tal och därefter var det fika och mingel. Sen var det fotografering med klassen och lite samling i Smedjan med utnämningar av klassens ambassadör, välklädde, smiley med mera, utdelning av examensbrev och lite pussar och kramar. Därefter var det dags att säga hejdå och åka till Stockholm med älskling och svärfamiljen.
 
Nu har jag varit hemma i storstaden ett tag. Har skickat med mina böcker och filmer från Värmdö hem till våran vind. I veckan är det en del studenter att fira, lite pyssel att dona med, med mera.
 
Det ser ut att bli lite regn snart. Kanske ska ta mig an att måla nere i källaren? Egentligen måste jag stoppa in lite referenser i min hemtenta så att jag kan lämna in den. Men lillasyster satte på spännande dokumentärer på tv, och utanför hörs skramlet och bullret ifrån folk som borrar och sågar i asfalten. Så ja, jag blir jävligt distraherad, kan inte leta i böckerna som jag lånade på stadsbiblioteket idag.
 
Måla verkar som sagt roligare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback