Tankekramp

Pratade med Martina om vårdplanen, hon sa att hennes har legat på is och att den inte kommer att bli så bra. Jag sa att min går genom djup lervälling - tungt och långsamt men framåt.
 
Imorgon måste jag se till att faktiskt gå upp i tid (sjukt, jag vet!), och plugga både på förmiddagen och när jag kommer tillbaka från stallet. Jag ska börja skriva på utvärderingstekniker, men än så länge är jag inte helt säker på vad jag kan skriva... Hältundersökningar, uppföljande röntgen, sårbedömning, smärtbedömning. Range of motion är lite svårt på häst, men man kan göra det. Det finns stora goniometrar för användning på häst, men det är tungt. Får se om jag hittar nån artikel på det på häst.
Sen är det behandlingmetoder, behandlingsprotokoll, mål/delmål, tidsaspekter, hemgångsråd, och övrigt. Det blir nog bra det här...
 
Idag var jag ute med Kurt och Flisan på promenad. Knashästar säger jag bara. Flisan brunstar som en tok och fläckvis är det fortfarande massa is ute så det var lite halvjobbigt att gå. Så när de nödvändigtvis måste gå efter varandra så stannar Flisan och stoppar hela tåget. Bra där. Tur bara att jag inte följde min första plan att rida och ta henne på släp. När vi gick förbi granngården med massa unghästar i en hage fick hon spunk, och hon lyssnar inte riktigt på en utan går typ över en. Men det gick bra till slut. Knashästar säger jag! Trots detta slog tanken mig att de skulle se väldigt bra ut med dem som parhästar och önskade mig en parsele och vagn... ^^
 
Nu ska jag se om jag kan hitta nånting att skriva under behandlingsmetoder och klämma in några rader till innan det är dags att lägga ner för dagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback