Saltsjöbanan

Idag har vi haft den första av två dagar med presentationer. Tack och lov fick jag göra allt mitt idag så jag är färdig, ska bara lägga till koden på mitt arbete och skicka in det.
 
Började morgonen med frukost till tv4nyheterna där de bland annat berättade om hur ett av Saltsjöbanans tåg hade kört in i ett bostadshus inatt vid 3-tiden. Nu har jag även kollat ett klipp från aftonbladets hemsida som berättar om det, ni kan se klippet här. Det är 22-årig (alltså lika gammal som jag!?!) städerska (jag antar att hon är städerska av tågen, vad yrket annars har för relevans begriper jag inte), som har bestämt sig för att ta kommandot över det stackars tåget och kört rakt förbi spårstoppet och in i ett närliggande bostadshus. Alltså vad får folk allt ifrån?
 
Det som kan te sig som ett lite snyggt partytrick kanske ändå ska fortsätta vara en teoretisk tanke och inte skrida till verket? Tack och lov skadades ingen, men gud vad sjukt att både vara den som ringer larmcentralen - och att vara den som svarar :/
 
Den här bilden har en kompis länkat på fb, jag tyckte den var klockren!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback