Kalenderförvirring

Hade preliminärt bestämt datum för en helg för mamma och syster att komma ner och hälsa på, men fick idag veta att nehe ser du, då skulle man minsann gå på Oscarsteaaaatern (Ursäkta min negativa ton).
 
Så nu börjar snart jakten på en ny helg. Egentligen var det inte så att den helgen var perfekt eller så, men det är svårt att hitta en helg som funkar i avseendena:
--> Det ska vara en helg som Kimmy inte jobbar
--> Mamma ska kunna ta ledigt en fredag
--> Syster ska kunna ta ledigt/ha schemafritt en fredag
--> Mamma och syster ska inte ha något annat uppbokat den helgen
--> Jag ska inte ha något uppbokat den helgen
--> Jag skulle vilja boka in ett möte på Brunsbo och/eller St Remi
 
Nu verkar det bli så att de antingen får komma en helg när Kimmy jobbar, eller en helg som blir ganska sent. Ju senare det blir, desto viktigare är det att vi kommer igång själva. Visserligen är det viktigt för mig att det är vi två som bestämmer, men det känns bra att ha lite input från någon som faktiskt har gift sig. Två gånger dessutom.
 
I övrigt idag så har vi provat examensband. De kommer vara gröna och stå Aude Sapere 2013 (fast egentligen ska det vara Sapere Aude), och sitter som ett Miss Lyckad (eller Miss Universum...) sidenband runt överkroppen. Det var roligt, men det var liksom inte lika exhalterande och pirrigt som det var när man provade studentmössan.
 
Vi hade genomgång i vetenskapligt skrivande, och sen har jag varit på arbetsintervju. Förstå, snart är det liksom the end of an era! Känns rätt sjukt, men samtidigt bra förstås. Lite nervös inför exjobbet, men det kommer förhoppningsvis bli jättebra. Måste komma igång och skriva och få en dialog med handledaren bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback