Duns!

Idag, såhär 2.5 år senare så har jag faktiskt trillat av hästen för första gången!
 
Det började liksom med att han kom in och var jätteotålig på gången, och ute var han spänd och studsig. Vi valde att testa att fortsätta banvallen bort förbi bygdegården. Det var om möjligt ännu blankare och halare den sträckan av vallen, och dessa jäääävla skaraborgare vet ju inte hur man vinterunderhåller vägar!! De har liksom ingen aning om vad salt och grus är, utan de bara plogar så det blir platt och blankt. Bra där. Jävla puckon.
 
Happ, så vi red bort och förbi nån gård med två travare som sprang längs staketet och fick Kurt att slänga sig lite, men det gick bra. Sen insåg vi att det blev återvändsgränd och vi fick vända om och rida förbi dem igen. Så han studsade, igen. Det gick också bra men han fick lyssna till ett antal fula ord.
 
Tillbaka på vallen så halkade han plötsligt till så pass med ett bakben att jag drämde till med foten i viltstängslet som går en bit längs med vallen då 49:an passerar ganska nära där. Oj den studsen och sen gliringen som han gjorde fick mig att glida runt, och skrika som en liten tjej, mest för att försöka få kraft att dra mig upp igen och att få stopp på Madde och Flisan framför. Tillslut fick jag ge upp och ramlade in framför. Tack och lov stannade han så jag blev inte trampad på och jag tror inte jag satte i rumpan i backen ens en gång.
 
Oj oj oj då blev jag riktigt sur, svor och stirrade ut honom och tvingade ner honom i diket för att kunna hoppa upp igen - vilket inte är det lättaste med scooteroverall med grenen nere vid knäna. Sen skämdes han ordentligt och jag tror han blev riktigt chockad över att jag ens kunde ramla av, han är ju van vid att jag sitter där uppe. Jag tror faktiskt inte att någon någonsin ramlat av honom, med tanke på att han är körhäst, och att så vitt jag vet har ingen på gamla stallet heller trillat av honom.
 
Happ, resten av vägen tillbaka gick bra, men det var som sagt halt. Han gick jätteförsiktigt men jag fick asont i rumpan och det var så obeskrivligt skönt att få sitta av! Nu har jag ont i sittbenen, är skakis i låren och kommer troligen ha ont i hela benen och vara extra öm i mina uttänjda ljumskar imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback