Blanco

Idag har vi äntligen fått klara besked vad gäller kursen i vårdhygien. Det började med att vår ersättare till kursansvarige rotade i studiehandledningen och hemtentamen och klumpigt säger att "ALLA måste skriva för betyg 4 och 5." Eftersom alla vet att denne person diskuterar man inte med - hon är rätt störd - så mailade vi den egentlige kursansvarige som talade vett med människan. Så nu är det som det ska - vi behöver endast skriva för en 3a om man inte har högre ambitioner än så. Sköönt. Däremot är det fortfarande lite otydligt med referenser och hur texten egentligen ska skrivas - men vi tänker att om det inte står något så frågar vi inte, och bara gör som det står, hur otydligt det än är. Antagligen kommer vi att behöva komplettera...
 
Vi hade PBL i kanske en halvtimme, och därefter gick jag och Madde och satte oss i datorsalen och svarade på frågorna på en gång så det var gjort. Sen bjöd hon på lunch, vi tog en promenad med Flingan och sen läste vi artikeln till tentan och började välja och motivera påståenden som vi senare kommer att jobba vidare med.
 
Nu har jag städat i köket, kollat på första avsnittet ur Scener ur ett tonårsliv med William Spetz, och försökte börja kolla lite på Morgonpasset i P3 på SvtPlay, men den hängde sig så fort jag spolade förbi låtar jag inte orkade höra så jag orkade inte bry mig efter ett tag.
 
Det börjar bli dags att hitta på någon middag, och duscha. Börjar 08:00 imorgon bitti - INTE okej. Jag kan dessutom slå vad om att vi inte kommer att hålla på hela tiden heller. Undrar om jag ska ta bilen tro... Då får jag sova längre, plus att vi som har laptops ska ta dem med oss, och det är drygt på bussen.
 
PUSS!
 
Må era I-landsproblem vara föralltid mindre än mina...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback