Nerd invasion

Idag skulle jag rida ut med Madde och Heléne men Madde var hemma och hade ont i huvudet så det blev bara jag och Heléne. Det var mysigt, vi red halva giraffrundan. Solen tittade fram och vi kände att det var helt klart livet på en pinne^^,
 
Sen skulle jag åka hem till Madde och hålla henne lite lugnt sällskap. Stannade och köpte lite yoghurt och glass på förfrågan, men när jag kom dit och såg att hon var vit som ett lakan och hon blev yr av att sitta vid bordet så kände jag att jag skulle lämna henne ifred.
 
Så nu har jag tagit mig hem igen. Här hemma sitter Kimmy med tre kompisar och spelar Twilight Imperium. Och jag har absolut ingenting emot det, det gör mig snarare glad att han har något att göra och folk att umgås med. Men det blev lite trångt bland alla spelbrickor och svettiga munktröjor >.<
 
Därför blidde det så att jag tog min laptop och satte mig i soffan, med intentionen att göra något åt examensarbetet. Kanske borde jag börja skriva lite om hovens anatomi nu när jag fått OK från min handledare att använda populärvetenskapligt för att beskriva anatomi och fysiologi. Men vi får se. Jag kanske hellre hittar någon film att glo på.
 
JO jag ska ta och säga att igår kväll var vi och såg Skönheten och Odjuret på Skövde stadsteater. Jätteroligt att komma ut och vara lite kulturell och se på musikal :) En av mina klasskompisar var även med i ensemblen, så det var lite roligt. Alla var duktiga och det var härligt att se, men det störde mig lite att det inte var samma sångtexter som i Disney's filmversion även om melodierna var desamma och de sjöng i princip samma sak fast med lite andra ord.
 
Äsch, dags att ta sig i kragen! Hej Hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback