Lag (2009:302) om verksamhet inom djurens hälso- och sjukvård

Igår satte jag fart och brainstormade! Vad vill jag ha med? Hur ska jag avgränsa mig? Var ska fokus ligga? Och bestämde mig för lite frågeställningar och en preliminär disposition. Jag började även kludda fram Abstract, Bakgrund, Syfte och frågeställningar samt Material och metod (för introduktionsdelen). Och nu har jag fastnat lite.
 
Dels har jag gjort en del rödmarkeringar över saker som jag ännu inte kan fylla i, sånt som jag är osäker på och ska fråga Anna, och sen sånt som jag inte kan bestämma mig för. Sen är det en grej till, nämligen att jag tar upp det faktum att även hovslagarna går på övergångsregler för att få arbeta som djurhälsopersonal, och dessa lagar och förordningar är lite kluriga att få ordning på. Dels för att man blir förvirrad bland detta jävliga språk som är helt klart elakt krångligt formulerat med flit, och dels för att när jag sedan går in på Svenska HovslagarFöreningens hemsida så står där nåt som jag för mitt liv inte kan hitta någonstans i lagtexterna. Så då bestämde jag mig för att maila dem och fråga vart dessa förtydliganden från SJV kommer ifrån.
 
Så jag sitter och väntar på detta. Istället för att formulera om meningarna - det vill jag inte. Eller sätta igång och leta material och kludda ner vilka sökord jag använder. Nepp. Jag funderar hellre på att gå ut en stund då solen har valt att visa sitt ansikte över Skara en sista halvtimme innan det är kvällning.
 
Har ringt St Rémi och frågat om kvällningen. Människan verkade lite snurrig men bad mig maila en bild och återkomma så skulle hon se om den fanns inne. Om den inte finns så kan jag kaaanske sträcka mig till om det finns någon snarlik, men har inte sett någon som den här någon annanstans. Men annars kommer jag helt klart söka mig till övriga landet och försöka få tag på den. Så enkelt är det. Jag tänker bara gifta mig en gång och jag tänker haa deeen! Damnit.
 
Nepp. Puss på er i dimman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback