Ordångest

Idag har jag skrivit en populärvetenskaplig sammanfattning, och även översatt den till en abstract. Nej jag använde inte google translate, och ja den blev lite kortare, men den innehåller typ samma sak som den svenska.
Sen har jag har även skrivit ett exempel på omvårdnadsplan till Bilaga 1. Jag har strippat ner anatomi/fysiologi och lite grann på fång. Men jag var fortfarande uppe i 746 för många ord. Jävla skit. Och då har jag inte stoppat in alla källor än, plus att jag ska få in lite bilder (de räknas förstås inte, särskilt om orden är inklippta i bilden så att dokumentet inte kan räkna dem...), och redigera material och metod när jag är klar med insamling av referenser. Mycket att göra alltså! Har mailat arbetet till min handledare igår, men inte fått något svar än. Så jag skulle verkligen uppskatta lite feedback nu på vad jag kan ta bort utan att en massa källor försvinner... Gah! Alla jag pratat med säger att hellre för många ord än för få. Och visserligen kan jag hålla med om det, men det är fan inte kul att försöka strippa ned något som man tycker är precis lagom naket... >.<
 
Kanske dags att skicka arbetet till min kritiska vän nu? Har inte skickat nåt sen jag skickade introduktionen i slutet på februari, har ju hänt en del sen dess, trots att jag inte riktigt känner mig bekväm med att skicka det än... xD Äsch, det är väl bara att göra det. Hon måste ju få en chans att läsa alla 100746 orden. Eller hur många de nu är.
 
Tvättis idag! Fy fan... Vi bakar en kladdkaka att trösta oss med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback