Teleport?

Sitter framför tv'n med datorn i knät och tänkte titta upp en stund för att kolla på vädret. Först tänker TV4 visa det lokala vädret, vilket brukar innebära Stockholmsområdet+Gotland, men icke! Idag verkar de ha blandat ihop geografin och vi fick en karta som sträckte sig från Gävle/Ludvika upp mot Idre/Ljusdal. Knasigt, och förvånande, men det var ju tur att man fick en Sverigeprognos också xD
 
Aja. Idag har jag funderat över det här med praktiken. Dels så har jag tröttnat rätt rejält på att vara här nu. Och dels så vill jag inte påstå att jag trivs skitbra på kliniken. Jag känner att de flesta är virriga och inte vet hur man gör för att vara en handledare. De förklarar inte, visar inte, eller instruerar för att låta en testa själv. Några gånger har det hänt att vissa av dem gör det, men för det mesta springer de runt och jag hamnar ute i korridoren och försöker förstå var och vem jag ska följa med.
Idag gick jag med en veterinär istället, och det var lite bättre. Stod med och lyssnade och hjälpte till där det gick. Har tagit tre blodprov idag, varav ett fick jag be om hjälp med för att slippa sticka sönder. Fick också för första gången se hur man gör med KC-vaccin. Egentligen har dagen i sig inte varit så illa, men jag fick en jobbig känsla över att min huvudhandledare verkar ha inbillat sig att jag ska ha gjort både två kvällar och två helgdagar, fast det egentligen är antingen eller.
 
[Felaktigt inskriven text dold] som man gör i Trofast.
Näe nu har jag gnällt färdigt. Längtar till min födelsedag. Bara 39 dagar kvar imorgon.
 
Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback